Wednesday, May 30, 2012

Pakir Oh Pakir

27 Mei 2012
Dengar riang gumbiranya saya  bertolak ke IPDA, PD untuk mengikuti Kursus KIK yang akan berlangsung dari 8 Mei hingga 8 JUn 2012. Jom ikuti kisah yang berlaku kat sana:

Setelah selesai check in hostel.


Penuntut : Salam Stf, tumpang tanya dekat mana saya nak parking keter yek?
Staf MT : Pn, nampak tak garaj kat hujung sana tuh (sambil menunjukan jari ke arah parking).
Penuntut : Oooo ok. trima kasih yerk.
Saya pun trus je drive ke tempat yang dimaksudkan. Hermmm kosong jer tempat parking ni.
hehhe bestnya.

28, 29 Mei 2012
Dengan riang rianya kelas berjalan seperti biasa. maknanya dah 2 hari kereta kesayangan saya tuh tak bergolek tanyarnya....haishhhhh....

30 Mei 2012
masuk hari ke -3, teringat nak panaskan enjin keter. maklumlah keter saya tuh keter auto. karang tak pasal2 enjin koleps. sambil berjalan menuju ke garaj kete ditemani budy bilik sy trus hidupkan keter tanpa melihat keadaan persekitaran sebab keadaan kat tempat tu memang gelap gila.

lebih kurang 3 minit cam tuh sy pun mula la nak bergerak tp dlm hati da terdetik...'eh knapa keter ni macam makin rendah jerk'. Alahai, setelah disiasat ala2 jamesbond, rupa2nya  tayar keter ku empat2 telah dipancitkan...hohohohoho, macam nak jerk nyanyi lagu jingle bell ...jingle bell...jingle bell a away.....hayak...aduyai....sapa la punya kejer ni. hermmm reddo jerk lah.

sedikit pun saya tak rasa bersalah sebab " ello mr, i recheck aper b 4 i park ok....so ko tuh yg biul tak jelaskan dengan terang benderang, apa yang boleh n apa yang tak boleh, huh sengal ". geram jugak time tuh. tapi tak pelah, nak buat cam ner nasi dah jadi bubur.

Pepun alhamdulillah, berkat sabar (mungkin sebab teraniaya kot) Allah telah permudahkan urusan tayar2 ku yang pancit mancit td tuh. Alhamdulillah...syukur.

Moral of d story, be where jerk lah walau dimana berada n sentiasa positif thinking yerk...insyaallah allah sentiasa bersama org2 yang benar~

(rupa2nya parking berbumbung memang dah dikhasnya untuk staf). sebabkan saya ni baru first time dtg ke sini, mana lah tahu 'do n dont' yg ada kt tompet ni hah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Tengok Ni: