Tuesday, January 31, 2012

PUTRA KL YANG HEBAT ~


Fuhhhh...sedap betul menikmati makan malam dengan panaroma bandaraya Kuala Lumpur (KL) yang sangat indah di waktu malam. Dengan ketinggian bangunan setinggi 11 tingkat (paling atas tuuu) http://maps.google.com/maps?ll=3.171525,101.710141&spn=0.000477,0.000724&t=k&z=18&key=ABQIAAAAim64iRep7VCmh-1l-rWVXxTOC3Xp2rH_PQUr-_BrevW2yXekaRQz2gG4rIVybw_QQ4zgDUWW8jq3Mw&mapclient=jsapi&oi=map_misc&ct=api_logo sudah pasti pemandangan serata KL dapat dinikmati tanpa sebarang halangan. View Kuala Lumpuur Central Centre (KLCC) dan Kuala Lumpur Twin Tower (KL Tower) dapat dilihat dengan jelas pada dini hari takkala disinari dengan lapu nion yang sememangnya indah bila bercaya. Hermmm agaknya apa nama tempat yang Seri maksudkan ni yerk. Haaaa kalau tuan-tuan dan puan-puan, cik kak-cik kak dan cik abang-cik abang nak tau, tempat yang Seri maksudkan adalah Hotel Putra Kuala Lumput yang terletak betul-betul di tengah-tengah Bandaraya KL. Sebab apa Seri kata macam tu, bagi Seri Hotel Putra ni memang senang nak dihubungkan dengan kawasan sekitar yang ada di KL ni. Contohnya, ia adalah merupakan laluan utama nak ke Jalan Pahang, laluan utam menghubungkan Jalann Ipoh ke Jalan Tun Razak, laluan utama ke Gombak dari pusat bandar KL (Jalan Cow Kit), dan laluan utama dari Bulatan Pahang nak Ampang. Bangunan berdekatan yang ada berhampiran Hotel Putera ni pula adalah seperti Balai Seni Lukis Negara (BSLN), Pusat Darah Negara, Istana Budaya (IB), Hospital Besar Kuala Lumpur (HKL), Insitut Jantung negara (IJN), Perpustakaan Negara, Hospital Pusrawi dan Bangunan/Menara Selbon. Kilk sini yek



Sebenarnya bukan sesaja Seri berpeluang menikmati hidang yang lazat-lazat dekat hotel ni. Ia sebenarnya merupakan satu Majlis Dinning In Dinning Out yang diadakan oleh pasukan tempat Seri bekerja untuk meraikan pegawai dan anggota pasukan yang telah bertukar keluar (posting in posting out). Memang seronok gila, mana taknya sangat banyak gila makanan yang dihidangkan kepada kami dan semuanya memang betul-betul best lah. Apabila makan sampai tak hingat dunia lah. Sampaikan ada staf Seri yang tegur, “ai pn, ribut pun berhenti...” Hahahahah apa dah...memang la rasa malu sekejap tapi arghhhh peduli per Seri, selagi boleh makan, makan jerk lah....dan ada juga yang sempat bergurau mengatakan bahawa “ tak pe pn, malam ni kita makan kat sini, malam esok kita tidor kat sana....(sambil tangan menunjuk ke arah IJN.....Wakakakak.....sangat menyengat gurawan dari anak-anak buah ku...huhuhuhuh.

Malam semakin larut tapi rupa-rupanya jam baru ajek menunjukan 2330. Rupanya malam masih muda. Aduyai, layan lagi makan, makan makan makan....perhhhh, paling best bila Co Khairul cakap dia gembira bukan kepalang takkala Mantan Co Suran menyatakan bahawa tempat tersebut memang best, makanan pun banyak dan sedap-sedap belaka. Fuhhhhhh lega den bila Co dah cakap macam tuh...amin!. Mana taknya, banyak juga benda-benda yang kokap[1] yang tidak sepatutnya berlaku. Salah siapa yerk? Aku ker dia? Hahahahha jawapannya tentulah mereka dan keluarga mereka yek....hahahahhaha....maunya jawapannya cam gi tu, off cuz lah yang junior-junior ni dipersalahkan sebab buat kerja tak rechek. Tapi tak mengapa as long as Co happy, Mantan Co pun happy, perut pun kenyang....layannnnn jerk. Kena marah tu dah perkara biasa ditempat kerja.

So, pada pendapat Seri kepada sesiapa diluar sana yang berminat untuk menikmati keindahan panorama KL dan kesedapan makanan yang dihidangkan silalah datang ke Hotel Putera KL ni yerk. Jangan lupa hotel ni terletak di Lot 149, Seksyen 87, Jalan Tun Razak, 50050 Kuala Lumpur. Atau boleh juga call dulu di talian +603-2688 1888 atau boleh juga nak faks ke no +603-2681 2179. Untuk info lanjut nanti Seri try cari picture yang berkenaan dengan url nya sekali k. Dengar kata sewa bilik semalam pun memang murah, RM 198 bersih sebilik...bagi kakitangan kerajaan der diskaun lagi tuh, RM 188 bersih sebilik. Walaupun kurang RM 10 hengget jek tp der juga kurangnya kan. Jangan tamak yek, orang tamak selalu rugi kan....muahahahaha. Untuk yang nak bilik besor harga semalam baru RM 240 hengget jek, so tolak RM 10 hengget dapat lah RM 230 bersih sebilik bagi kakitangan kerajaan....amin.

Nampaknya sampai sini dulu perkongsian maklumat kita untuk Jalan-jalan Seri Makan untuk kali ini, sehingga berjumpa lagi di lain masa.....layannnnnn~



[1] Istilah yang sering digunakan oleh sebuah organisasi kerajaan untuk menunjukkan sesuatu perkara yang dirancang tidak berjalan dengan lancar atau terdapat perkara-perkara yang terlepas pandang untuk dilaksanakan ketika majlis tersebut dilangsungkan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Tengok Ni: